Skattehöjning 2013

Landstingsskatten 2013 går upp med 50 öre för oss i Västerås. Jag har inte koll på hur mycket det gör i kronor, men det blir väl nån hundring antar jag. 150? Jag måste räkna på’t, men det är OK bara det går till bra saker.

Alliansen sänker skatten med en 50-lapp för pensionärer och hoppas väl få ett bra utfall i nästa riksdagsval, men det kunde dom låtit bli för min del. Där är jag inte nöjd förrän skattesatsen är den samma för alla inkomster, jag betalar runt 1500 för mycket i skatt så inte blir jag så imponerad för den där 50-lappen.

Men att skatten för vård och omsorg ökar har jag inget problem med. Om man fortsätter att vara ekonomisk och sparsam. För varje år som går och för varje vårdskandal som avslöjas blir jag allt oroligare för vad som kommer att hända den dag jag blir sjuk så en ekonomi i balans även om skatten måste ökas ibland håller hoppet vid liv.

Kommentera

